Happy House Társasházkezelés

Első 3 hét egy új társasházam életében – Benkő utca

Társasház utcafront zöld fákkal és fehér kerítéssel

Elvállaltam egy 17 lakásos társasházat a Benkő utcában (Zugló), ahol a lépcsőházi takarítást is tőlem kérték a lakók. Azért én nyertem el ezt a pályázatot egy másik indulóval szemben, mert személyes odafigyelést ígértem, online jelenlétet, törődést, ahogy ezt minden házamban is teszem. 

0. átírások közműveknél, előző közös képviselőtől az anyagok átvétele, stb stb, haszontalan de szükségszerű nulladik lépések, mielőtt az érdemi munka elkezdődhet
 

1. elkészítettem nekik is a saját mail címüket a saját tárhelyükkel és egyszerű mapparendszerüket, ahol a társasházi anyagokat fogjuk tárolni. A pénzügyi mappába már fel is töltöttem gyorsan az előző közös képviselőtől kapott első félévi 5 db elszámoló filet, amik különböző aspektusból mutatják a ház elszámolását

2. megosztottam mindent a lakókkal, megkapták az első bemutatkozó levelemet, amiben röviden ismertettem mit hol találnak, mire számíthatnak tőlem. Mindenki részt kért az információkból, egy lakó kivételével, ezt tiszteletben tartom, ő továbbra is a törvényben előírt papír alapú anyagokat fogja kapni.  

3. megtörtént az első három lépcsőházi takarítás, amiből az elsőt nevezhetjük nagytakarításnak is, mert olyan mennyiségű kosz volt felhalmozódva :(. Sepertem, felmostam, letakarítottam a teljes korlátot, leszedtem a pókhálókat stb stb

4. megtörtént az első nagy bejárás a számvizsgáló bizottsági taggal, akivel egy sor teendőt írtunk össze szerte a házban. Ezután azonnal telefont ragadtam és hívtam is egy lakatost, mert a mélygarázsban lévő aknafedelet a jótét tündérke tartotta, életveszélyes volt. Azonnal pántoltattuk és plussz tartókat kapott, így már senki se tud beleesni a jövőben. Az ár természetesen előre egyeztetve volt, számla és fotók a munkálatokról. Ezek még aznap felkerültek a tárhely felújítások mappájában minden lakó számára elérhető módon.

5. megtörténtek az általam ígért heti bejárás alatti fogadóórák is. Itt szintén kaptam tulajdonosi visszajelzést, hogy mit is szeretnének ha megcsinálnánk.  

6. íródott egy sor teendő, ezek között van a homokozó homokjának cseréje, fedelének pótlása. Erre már szervezkedünk a lakókkal társadalmi munka keretében megvalósuló javításra. Másik ilyen a mélygarázs felvilágosítása, azaz 4 darab kiégett neon cseréje, ezek már lassan úton vannak az online shopból.

7. elkészült az első havi közös költség elszámolás az én általam kreált egyszerűbb, szerintem közérthetőbb formában. Ebből gyorsan kiderült, hogy egy lakónak van nagyobb, háromnak pedig kisebb tartozása. Minden a négyen kaptak egy személyre szóló kis emailt, és egy kisebb tartozót leszámítva mindannyian befizették az összeget reggelre. Nem megyek senkinek ügyvéddel, elsőre mindig a kedves havi, heti, majd napi 🙂 levél a célravezetőbb. Kivéve a ritka példa amikor ez nem működik, mert hogy ilyen is van sajnos.

8. átvezettem a féléves elszámolást szintén az én excelembe, egyszerűbb, kompaktabb formába, ezt még nem osztottam meg a tárhelyen a lakókkal, itt tartunk most 🙂

Hasonló cikkek